Rotarymarsj og åpen dag i Åsen - 23.august 2026

Sammen med 8 andre klubber, går vi for å samle inn penger til Ukraina, søndag 23.august 2026 - kl 11-15.

Oppmøte i Vassmarka, på nordsiden av Åsen sentrum.

Åsen Rotaryklubb, i samarbeid med Nye Veier og Hæhre Entreprenør, og mange av bygdas lag og foreninger, inviterer til en festdag i Åsen - 23.august 2026.
Et stort veiprosjekt nærmer seg ferdigstillelse, og utbygger og entreprenør vil gi noe tilbake til Åsen, etter mange år med støy, støv og trafikk. Nye Veier og Hæhre Entreprenør vil vise fram Åstunnelen fra innsiden, - og inviterer til stor happening for hele familien. Tunnelen er 2,2 km lang.

Åsen Rotaryklubb har fått med mange av bygdas lag og foreninger, samt næringsliv, - og samkjører dagen med en Rotarymarsj gjennom tunnelen. En liten startkontingent vil bidra til å skaffe transport for medisinteknisk utstyr som skal til Ukraina. Rotarymarsjen går samme dag på åtte andre steder i Trøndelag.

Vi oppfordrer alle til å legge søndagsturen gjennom Åstunnelen.
Der får dere omvisning i teknisk rom, får se et vannmagasin på 2,5 millioner liter, og får vite mer om sikkerhet og kommunikasjon i en moderne tunell. Informasjon langs ruta. Turen kan kortes av når som helst, - det er flere tverrslag der publikum kan velge å gå over i motsatt retning.

Oppmøte kl 11. Åpning ved ordfører Anita Ravlo Sand.
Åsen Hornmusikklag spiller.
Minikonsert ved Åsen Songlag inne i tunnelen.
Åsen Sanitetsforening står for servering av mat og drikke.
Konkurranser for barna, og premiering etterpå.
Trimpoeng til de som samler i app'en.
Hæhre viser fram noen anleggsmaskiner.
Levanger Røde Kors Hjelpekorps bidrar med sikkerhet under arrangementet.
Åsen Sparebank har gitt et bidrag til dagen, - som vi setter stor pris på.

VELKOMMEN ALLE!!



 
GUVERNØRENS MÅNEDSBREV NOVEMBER 2020

1. november 2020

GUVERNØRENS MÅNEDSBREV NOVEMBER 2020

I denne utgaven
• Melding fra TRF-komitéen v/Jon Gjemble
• Månedstema
• Klubbjubileer
• 70 år i Rotary tjeneste
• Nytt fra distriktet – og Norfo: Høstmøtet og TV-aksjonen

GUVERNØRENS MÅNEDSBREV OKTOBER 2020

1. oktober 2020

GUVERNØRENS MÅNEDSBREV OKTOBER 2020

I denne utgaven
• Distriktskonferansen 2020 * Vel blåst *
• Rotarys Månedstemaer
• Klubbjubileer – tenk 70 år!
• Verdens Poliodag 24.oktober
• Fokus på yrker – «Heisprøven»
• Nytt fra distriktet - Høstmøtet
• Distriktet hjelper gjerne